W Studio Optimo działamy strategicznie: określamy cele, planujemy i realizujemy pomysły. Przyjrzymy się Twojej firmie w kontekście branży i rynku, określimy kierunek działań marketingowych oraz ustalimy oczekiwany rezultat współpracy. Po wdrożeniu najkorzystniejszych rozwiązań, sporządzimy dla Ciebie kompletny raport.

   

logo-optimo-kolorCzy wiesz co to strategia?

 

Zanim przejdziemy do szczegółów warto zastanowić się nad tym czym w ogóle jest strategia? Najprościej mówiąc jest to szereg założeń, które pozwalają na określenie docelowej pozycji firmy, uwzględniając przy tym mechanizmy rządzące rynkiem. I choć mogłoby się wydawać, że strategia jest planem długoterminowym, to w dobie dynamicznych zmian warto pamiętać o tym, że elastyczne podejście do kwestii promocji działa tylko na korzyść.

          

logo-optimo-kolorCo należy wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii?

 

  • W pierwszej kolejności należy przyjrzeć się konkurencji, czyli otoczeniu rynkowemu. Twoja marka będzie funkcjonowała w konkretnej przestrzeni, a rządzące nią uwarunkowania mogą mieć i będą miały wpływ na jej pozycję. Oprócz uwzględnienia stanu obecnego, musimy pamiętać także o prognozowanych zmianach, bo to one w wielu przypadkach będą decydowały o tym jaki kierunek należy obrać.
  • Nie mniej istotna jest grupa docelowa, do której kierujesz swoją ofertę. Na tym etapie warto odpowiedzieć sobie na jedno proste pytanie: komu dedykowana jest moja marka? Jeżeli jesteśmy w stanie określić potrzeby, które nasz produkt ma zaspokajać, to nie powinniśmy mieć większych problemów ze sprecyzowaniem targetu. 
  • Czy Twoja marka ma osobowość? Wiele osób bagatelizuje ten etap, ale dobrze myśleć o swojej firmie jak o przyjacielu. Zastanów się, jakimi ludźmi lubisz się otaczać? Charakter to, zaraz po wyglądzie, pierwsza rzecz, którą bierzemy pod uwagę przy ocenie.
  • Należy pamiętać także o celu, który chcemy osiągnąć, a gdy już to zrobimy, poświęćmy trochę czasu na zastanowienie się jak chcemy go zdobyć.

 

logo-optimo-kolorDobra strategia to także Twój cel

 

Zanim zajmiesz się stworzeniem planu marketingowego zastanów się co wyróżnia dobrą strategię. Określenie pozycji, którą ma osiągnąć Twoja firma na rynku to długoterminowy cel strategiczny. Aby wiedzieć się czy się do niego zbliżasz, musisz określić swoje cele krótkoterminowe, których monitorowanie ułatwia zweryfikowanie „odległości” jaka dzieli nas od celu strategicznego. 

Strategia marketingowa to niezwykle szerokie pojęcie, na które składa się wiele innych rodzajów strategii – w tym także komunikacji, content marketingowa czy internetowa. Dobrze opracowana, pomoże Ci określić Twój indywidualny szlak komunikacyjny, czyli sposób, przekaz i charakter. Na tym etapie możemy zdecydować jakie emocje będą towarzyszyć konsumentom naszych produktów czy usług.

logo-optimo-kolorCo po opracowaniu strategii komunikacji?

 

Na tym etapie powinniśmy zadecydować:

  • W jakich kanałach marka będzie się komunikowała?
  • Jakie działania marketingowe będą wykorzystywane w jej promocji?
  • Jakich form przekazu będziemy używać?
  • Jakich narzędzi użyjemy do promowania usług/produktów firmy?
  • Kiedy będziemy je promować?

   

logo-optimo-kolorPomożemy Ci go sprzedać

 

Trudno nie zgodzić się z tym, że dobra strategia to podstawa i wie o tym właściwie każdy. Idealna sytuacja to taka, w której kreujemy strategię marketingową dla marki, która dopiero powstaje. Tylko wtedy działania są w pełni przemyślane. Jednak wiele firm działa zupełnie inaczej – tworzy produkt i dopiero później zastanawia się do kogo skierowana jest oferta. Zadaniem studio OPTIMO jest pomoc w sprzedaniu produktu i tym się zajmujemy.

krystyna balicka

krystyna-balicka